CZEKAMY NA WAS W MIŁOMŁYNIE - PRZYSTAŃ NA WYSPIE

REJS KROK PO KROKU

rejs krokWakacje na jachcie spacerowym to wspaniały sposób spędzenia urlopu z rodziną lub znajomymi. Dostępność tego rodzaju turystyki wzrosła znacząco w ciągu kilku ostatnich lat, dziś nawet ludzie niemający dotąd nic wspólnego z wodą mogą jacht wyczarterować i udać się w rejs. Jacht spacerowy to taki camper na wodzie, niby hotel a jednak zupełnie coś innego. Aby pomóc Państwu odnaleźć się w wodnym świecie, stworzyliśmy poradnik KROK po KROKU. Mimo wszelkich starań, coś mogło umknąć lub nie rozwialiśmy wszystkich Państwa wątpliwości, w takim przypadku prosimy o telefon, postaramy się pomóc.

PŁYWANIE BEZ UPRAWNIEŃ – GDZIE I NA JAKICH ZASADACH

Ustawa z dnia 25 czerwca 2010r o sporcie (Dz. U. z 2010r nr 127 poz. 857) w rozdziale 11 zawarła szereg zmian w dotychczas obowiązujących przepisach, w tym również w ustawie z dnia 21 grudnia 2000r o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006r nr 123, poz. 857, z późniejszymi zmianami). Najważniejszą zmianą mającą wpływ na uprawianie sportu i rekreacji na łodziach motorowych i żaglowych w ruchu śródlądowym jest wprowadzenie zapisów określających zakres uprawnień wymaganych do prowadzenia łodzi o określonych parametrach. I tak:

„Art. 37a.

Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h. W przypadku jachtów przeznaczonych do najmu, uprawianie turystyki wodnej wymaga odbycia przez prowadzącego jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na wodzie. Wymóg ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 5.”

 

Pamiętajmy że Zalew Wiślany to wewnętrzne wody morskie i na tym akwenie prowadzący jachty są zobowiązani do posiadania co najmniej patentu sternika motorowodnego.

 

OPŁATY ZA PŁYWANIE

W Polsce pływanie po wodach śródlądowych w celach turystycznych i rekreacyjnych jest darmowe. Koszty jakie Państwo ponoszą to koszty eksploatacyjne jachtu: paliwo, woda, prąd, gaz, zdawanie nieczystości. Do tego, koszty związane ze śluzowaniem (w 2015 około 10pln za jedno śluzowanie), przejściem pochylni (kilkadziesiąt złotych), postojami w marinach (uzależnione od standardu mariny i dostępności usług: od kilku do kilkudziesięciu złotych za noc). Wiele pomostów lub przystani (np. na Jezioraku) jest darmowych, poza tym możecie Państwo nocować na dziko. Te wszystkie dodatkowe koszty nie powinny być większe niż 500pln za tygodniowy rejs.

REJSY ONE-WAY

Co do zasady przejmujemy i oddajemy jacht w porcie macierzystym, należy tak planować rejs aby było to możliwe. Jesteśmy jednak elastyczni i jest możliwość zdania jachtu w innym miejscu, należy jednak o tym fakcie poinformować nas wcześniej i pamiętać że może to kreować dodatkowe koszty (ktoś musi odprowadzić jacht do portu macierzystego). Możliwe jest również dogadanie się dwóch załóg i przejęcie jachtu na trasie. O tym fakcie także musimy wiedzieć wcześniej, a takie przekazanie musi odbyć się w obecności przedstawiciela armatora.

POCZĄTEK I KONIEC REJSU

Wakacje na jachcie trwają zazwyczaj tydzień lub dwa tygodnie w sezonie wysokim (lipiec, sierpień), zaczynają się w niedzielę o 1100/1200, tak aby mogli Państwo jeszcze tego samego dnia wypłynąć i kończą w sobotę o 1600, tak aby tego dnia mogli Państwo jeszcze popływać i bez stresu wrócić do naszego portu. W miarę możliwości możemy wydać jacht w sobotę wieczorem ale musimy o tym fakcie wiedzieć wcześniej i zdążyć ze wszystkimi przygotowaniami. Poza sezonem możliwe są krótsze wypady, niestety należy liczyć się ze zwyżką ceny (3 dni +25%; 4 do 6 dni +20%). Jachty są czarterowane na dni, nie noce np. weekend to trzy dni czarterowe.

 

UBEZPIECZENIE

W cenie czarteru zawarte jest ubezpieczenie OC, CASCO i NNW. Ogólne Warunki Ubezpieczenia są cały czas do Państwa wglądu i przypominamy aby do nich się stosować. Jacht nie jest tanią zabawką i należy pamiętać że szkody np. powstałe po alkoholu nie będą rozliczane z ubezpieczenia, więc mogą Państwa obciążyć.

 

PRZYBYCIE DO PORTU MACIERZYSTEGO

Tak jak wspominaliśmy czekamy na Państwa od godziny 1200 pierwszego dnia czarteru. W cenie czarteru mają Państwo postój w naszym porcie, włączając w to parking, WC, wodę i prąd. Naszym portem macierzystym jest Przystań na Wyspie w Młomłynie; ul. Rynkowa 3A. Miłomłyn leży przy krajowej siódemce a marina w jego centrum, tak więc dojazd do Nas nie powinien być kłopotliwy.

 

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z ZAOKRĘTOWANIEM

Jesteśmy po to, by pomóc. Wszystkie formalności związane z Państwa rejsem (opłata kaucji, dodatkowe ustalenia np. transport samochodu przy rejsie One-way) zostaną załatwione w ciągu kilkunastu minut. Następnie otrzymacie Państwo aktualne informacje dotyczące wybranej trasy i zajmiemy się przekazywaniem jachtu.

 

PRZEJĘCIE JACHTU

Czas wejść na pokład. Zanim wypakujecie Państwo bagaże, pokażemy co, jak działa i odpowiemy na wszystkie pytania. Razem sprawdzimy stan wyposażenia, radzimy zapoznać się z nim wcześniej, pozwoli to uniknąć zabierania z domu rzeczy, które będą do Państwa dyspozycji. Tą część zakończymy podpisanie protokołu zdawczo- odbiorczego. W dokumencie tym będzie wymienione całe wyposażenie wraz z jego wyceną. Proszę pamiętać że ten dokument przyda się przy zdaniu jachtu po rejsie.

 

SZKOLENIE- PŁYWANIE JACHTEM

Warto odbyć krótkie szkolenie z manewrowania barką – jest ono wliczone w cenę. Skorzystanie ze szkolenia rekomendujemy wszystkim, nawet osobom z doświadczeniem motorowodnym. Kilka manewrów na wodzie pod okiem doświadczonego skipera pomoże „wyczuć” barkę i prowadzić ją pewnie od początku rejsu. Nasze jachty napędzane są nowoczesnymi silnikami doczepnymi marki SUZUKI (rocznik 2016) ze śrubami uciągowymi (uzyskaliśmy dzięki temu kilka dodatkowych „koni” mocy), manewry w portach ułatwi również ster strumieniowy o mocy 3KW. Więcej w PORADACH KAPITŃSKICH.

KAUCJA ZA JACHT

W dniu zaokrętowania wpłacają Państwo kaucję za powierzony sprzęt. W zależności od typu jachtu wysokość kaucji waha się od 1000 do 1500pln. Ewentualne straty powstałe na jachcie, roszczenia osób trzecich (nie objęte ubezpieczeniem),opóźniony powrót jachtu do portu macierzystego, zdanie jachtu niesklarowanego itp. pokrywane są z kaucji.  Jeśli wszystko jest w należytym porządku otrzymują Państwo całą kwotę.

NAWIGACJA

Przy planowaniu rejsu, liczba dni potrzebnych do pokonania proponowanych tras, może zostać określona przy założeniu, że dziennie pływamy około 4-5 godzin z bezpieczną prędkością 8-10 km/godz. (pokonywanie dziennie od 30 do 50km, powoduje że mamy czas na korzystanie z innych atrakcji na szlaku). Pamiętajmy że prąd na Wiśle to ok. 3km/godz., więc jej pokonanie może się wydłużyć lub skrócić, dodatkowy czas to również przejście śluz i pochylni, mosty zwodzone otwierane są o określonych godzinach (wszystkie informacje dotyczące cen i godzin pracy otrzymacie Państwo w dniu zaokrętowania). Region i jego szlaki wodne są bardzo zróżnicowane pod względem trudności. Na Pętli i Kanale (włączając jeziora) każdy powinien sobie poradzić, Zalew jest jednak akwenem dla bardziej doświadczonych wodniaków. Nie mniej jednak pogoda powinna być sprawdzana jak najczęściej i jej zmienność brana pod uwagę przy dziennych przelotach, komunikaty nawigacyjne Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, który zarządza trasami wodnymi naszego regionu, można znaleźć na ich stronie www.rzgw.gda.pl i również powinny być brane pod uwagę przy planowaniu rejsu, bez względu na wybór akwenu. My też je śledzimy i na bieżąco będziemy Państwa informować o ewentualnych remontach urządzeń hydrotechnicznych, głębokościach na szlaku itp. Na jachtach znajdują się mapy elektroniczne i papierowe, locje i przewodniki które ułatwią Państwu poruszanie się po regionie. Więcej w zakładce REGION.

CUMOWANIE

Podczas rejsu jachtem można zatrzymać się praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze dnia (pływamy tylko w porze dziennej) w specjalnie przystosowanych do tego przystaniach lub przy dowolnym brzegu, na dziko, wyjątek stanowią miejsca, przy których stoi znak ZAKAZ CUMOWANIA oraz śluzy i mosty, nie należy także zatrzymywać się w kanale Elbląskim poza wyznaczonymi miejscami ze względu na małą szerokość kanału, na Wiśle poza przystaniami w Tczewie, na Zalewie też wybierajmy tylko mariny (idealnymi miejscami do cumowania na dziko będą zatoczki i wysepki jezior na szlaku). Wykaz przystani płatnych i tych darmowych znajdą Państwo na naszych jachtach. Praktyczne porady w PORADACH KAPITAŃSKICH.

ŚLUZY I POCHYLNIE

Przejścia przez budowle hydrotechniczne jakimi są śluzy i pochylnie należą do najbardziej ekscytujących momentów rejsu. Podczas śluzowania jesteśmy zobowiązani do bezwzględnego wykonywania wszelkich poleceń przekazywanych przez śluzowych, podobnie na pochylniach. Śluzy są zwykle obsługiwane od 0900 do 1900 (wykaz godzin pracy wraz z cenami znajdą Państwo na jachcie). Proponujemy również Państwu rozszerzone szkolenie, zawierające przejście pochylni z naszym skiperem. Praktyczne porady znajdą Państwo w zakładce PORADY KAPITAŃSKIE.

REMONTY, KONSERWACJA ŚLUZ I SZLAKÓW WODNYCH

Zarówno śluzy, jak i drogi wodne wymagają czasami napraw i remontów, dlatego - głównie poza letnim sezonem żeglugowym - mogą być zamknięte. Dokładne daty ich wyłączenia z eksploatacji ogłaszane są w komunikatach nawigacyjnych RZGW, śledzimy je i będziemy Państwa o nich na bieżąco informować. Nie mniej jednak przed rejsem radzimy sprawdzić, czy realizacja wybranej przez Państwa trasy będzie możliwa. Elbląg leży w takim miejscu że macie Państwo do wyboru kilka tras i każda z nich jest ciekawa.

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO

Pływając barką jesteście Państwo blisko natury, z dala od wielkomiejskiego zgiełku ale niemal każdego dnia można w bardzo prosty sposób uzupełnić zapasy, choć jachty tak zostały zbudowane aby miały kilkudniową autonomiczność. Obie nasze jednostki – niezależnie od tego, którą Państwo wybierzecie – zostały zaprojektowane tak, by zapewnić załodze maksimum wygody. Każda barka turystyczna posiada mesę, wygodne koje, ogrzewanie, WC chemiczne lub morskie, po pełnym wrażeń dniu można wziąć ciepły prysznic, wieczorami przyda się radio, telewizor, gry lub książki. Przestrzeń na barce jest z konieczności ograniczona, ale, jako że najważniejszym miejscem na pokładzie jest mesa, konstruktorzy zadbali o to, by był ona jak najprzestronniejszy. Kabiny sypialne nie są duże, ale oprócz koi znajdują się w nich pojemne szafki. Każdy członek załogi otrzymuje poduszkę i śpiwór (poszewki, prześcieradła i ręczniki są w Państwa gestii, choć można je u nas wypożyczyć). Jachty posiadają instalację elektryczną 12V (230V, tylko w porcie po podłączeniu ładowania akumulatorów), zapewniamy jednak różnego rodzaju przejściówki aby ułatwić Państwu używanie waszych własnych urządzeń.
Nasze jachty wyposażono w środki ratunkowe (koła ratunkowe, kamizelki ratunkowe – nie asekuracyjne), posiadają gaśnice, czujniki dymu, gazu i tlenku węgla. Wszystkie barki są skonstruowane tak, by ograniczyć do minimum jakiekolwiek niebezpieczeństwo związane z pływaniem - pokłady są płaskie i otoczone barierkami. Kształt kadłuba i charakter odwiedzanych tras sprawiają, że podczas płynięcia nie „buja” i dlatego pływanie jest bardzo bezpieczne (pamiętajmy że Zalew Wiślany to wewnętrzne wody morskie i pogoda może spłatać figla, wysoka fala i silny wiatr skutecznie może utrudnić żeglugę). Jeżeli na pokładzie znajduje się dziecko, ma ono obowiązek noszenia dostosowanej do jego wagi kamizelki ratunkowej.

KUCHNIA CZYLI KAMBUZ

Wakacje na jachcie spacerowym, to znakomita okazja by skosztować lokalnych dań, wykaz polecanych knajpek znajdą Państwo na burcie (w niektórych dostaną Państwo specjalne zniżki). Wyposażenie kuchni, mimo że ograniczone, pozwala przygotować najbardziej wyszukane potrawy – jest tam wszystko, co przyda się do gotowania i podawania posiłków (Król Życia posiada również piekarnik). Nasze jednostki wyposażyliśmy również w niewielkie lodówki ,,napędzane” gazem, 12V lub 230V, takie rozwiązanie powoduje możliwość wykorzystania różnych źródeł energii w zależności od potrzeb (sugerujemy przejść na 230V jak tylko podłączycie się Państwo do „lądowego” prądu). Ilość naczyń w zastawie stołowej odpowiada zawsze maksymalnej ilości osób, które mogą pływać na jachcie. Pamiętajmy jednak, że mycie naczyń powinno odbywać się tylko w wyznaczonych do tego celu miejscach w marinach. Na jachcie możemy tylko je opłukać, zlewozmywaki mają bezpośrednie wyjście za burtę, tak więc używanie jakiejkolwiek chemii domowej jest zabronione. Niestety, dotyczy to również prysznica, bezpośrednie wyjście za burtę, eliminuje użycie wszelkich płynów do kąpieli, mydeł itp., musi Państwu wystarczyć ciepła woda.

ROWERY

Postaraliśmy się aby na naszych jachtach znalazło się miejsce na kilka rowerów. Wycieczki na rowerach doskonałe urozmaicą Państwa wakacje. Na wielu szlakach bardzo ciekawe miejsca znajdują się kilka kilometrów od trasy naszej żeglugi. Do miejsc, gdzie dotarcie pieszo byłoby uciążliwe, rowerem dotrzemy kilka razy szybciej. U nas dostępne są też rowery dla dzieci. 

KĄPIELE

Na trasie jest zwykle sporo miejsc nadających się do kąpieli, ale strój kąpielowy przyda się również w słoneczne dni, kiedy załoga opala się, leżąc na pokładzie. Pamiętajmy że kąpiele w miejscach nie strzeżonych są w Polsce dozwolone ale niosą za sobą wiele zagrożeń. Sugerujemy wybierać miejsca obstawione przez ratowników. Pamiętajmy, że kamizelki znajdujące na wyposażeniu jachtu to środki ratunkowe i do tego celu służą. Na każdym z jachtów jest kilka zabawek dmuchanych, które na pewno rozweselą naszych milusińskich podczas wodnych kąpieli.

WĘDKOWANIE

Polskie przepisy dotyczące wędkowania są dość skąp likowane ale wszystko sprowadza się do zakupu odpowiedniego pozwolenia. Na jachcie znajduje się prosty sprzęt wędkarski i wykaz potrzebnych zezwoleń. Wśród przyjaciół mamy zapalonych wędkarzy, którzy na pewno pomogą zorganizować odpowiednie papiery jeśli dowiemy się o Państwa potrzebach odpowiednio wcześniej.

OGNISKO

Polskie prawo jest dość klarowne jeśli chodzi o rozpalanie ognisk, można to robić tylko w wyznaczonych miejsca, których na szlaku nie brakuje. Jedną z usług dodatkowych jest zestaw ogniskowy tzn.: worek drzewa 100l i kociołek lub grill ogniskowy. W gratisie przepis na smaczne pieczonki z tegoż kociołka. Prosimy o nieużywanie jako siedzisk materacy kojowych i kamizelek ratunkowych, do tego celu służą karimaty, które są na wyposażeniu każdego z jachtów.

ZAKUPY I ZAPASY

Prowiant można uzupełnić prawie w każdym położonym na szlaku miasteczku. Duże i nieporęczne zakupy radzimy zrobić przed rejsem, wykorzystując w tym celu samochód. W wachlarzu usług dodatkowych mamy również ofertę zaprowiantowania jachtu wg Państwa listy, dowieziemy również potrzebne produkty na szlaku, wiąże to się jednak z dodatkowymi kosztami. Jacht na Państwa przybycie jest kompleksowo sprawdzany a zapasy (woda, paliwo, prąd, gaz) uzupełniane ( w takim samym stanie musi być zdany, po wybraniu dobrowolnej opłaty serwisowej, bierzemy to na siebie, zostaniecie tylko rozliczeni z paliwa). Zgodnie z zasadą, większy jacht – większe zbiorniki, możecie Państwo liczyć na co najmniej 100l (Król Życia 200l) wody i 100l (Król Życia 200l) paliwa (benzyna bezołowiowa P95), z wodą nie powinni mieć Państwo większych problemów, prawie w każdej marinie jest do niej dostęp. Z paliwem jest trochę gorzej, na jachcie znajdziecie Państwo jednak, listę stacji paliwowych znajdujących się najbliżej szlaku i przenośny kanister (który również jest pełny w momencie zaokrętowania, jeśli takie będzie Państwa życzenie dostarczymy paliwo na szlak). Silnik zużywa około 2 do 3l paliwa na godzinę, jak łatwo wyliczyć przy pływaniu 5 godzin dziennie, 100l to koło tygodnia pływania. Nie dopuśćmy jednak do tego abyśmy pływali na oparach, zalecamy utrzymywanie 25% minimum.

Akumulatory również są naładowane i spokojnie wystarczą na kilka dni rejsu, tym bardziej że oprócz ładowania lądowego mają również ładowanie z silnika i panelu słonecznego. Butla gazowa, to typowa 11kg butla z której „napędzana” jest kuchenka, lodówka i ogrzewanie, normalna eksploatacja pozwala żeglować tydzień na jednej butli.

W gospodarce zapasami pomoże Państwu zainstalowany na naszych jachtach „ON BOARD MONITOR” firmy AMPERFLEX, który nie tylko pokaże aktualny stan zapasów, ale policzy również chwilowe i dzienne zużycie prądu i wody. Pokaże prędkość ładowania akumulatorów itp., innymi słowy komputer pokładowy, który ma na celu ułatwienie planowania rejsu.

 

ATRAKCJE TURYSTYCZNE

Większość przydatnych informacji na temat mijanych na szlaku miejscowości znajdziecie Państwo w przewodnikach, które są na każdym z naszych jachtów. Pływanie na barce nie oznacza, że musicie Państwo ograniczać się do najbliższego sąsiedztwa szlaku wodnego. Warto pieszo, na rowerze lub korzystając z taksówki odwiedzić położone niedaleko ciekawe miejsca – przespacerować się ulicami mijanych miasteczek czy wiosek, odwiedzić muzea, starówki czy lokalne knajpki.

ZWIERZĘTA NA JACHCIE

Zapraszamy na rejs wszystkich właścicieli domowych zwierzaków wraz z pupilami (wiąże to się jednak z dodatkową opłatą),proszę jednak pamiętać, że to na właścicielu spoczywa obowiązek opieki. Należy dopilnować, aby zwierzęta nie wskakiwały do koi i nie leżały w pościeli oraz by ze względów bezpieczeństwa wyjątkowo na nie uważać, szczególnie podczas śluzowania.

AWARIE

Awarie zdarzają się na szczęście niezwykle rzadko. W takiej sytuacji trzeba koniecznie zadzwonić do Armatora. Postaramy się usunąć usterkę najszybciej jak się da, tak aby bez przeszkód mogli Państwo kontynuować swój rejs. Starajmy się stosować do instrukcji obsługi jachtu i urządzeń na nim zainstalowanych, czasami usterka to nie usterka, tylko niestosowanie się do zaleceń producenta. Na każdym z jachtów jest krótki poradnik, co i jak należy sprawdzić aby ułatwić diagnozę.

POGODA

Pogoda, jak mawiał mój profesor od meteorologii, to coś, co szybciej ludzkość będzie umiała zmieniać niż przewidywać. Prawda to, czy nie, nie nam to rozsądzać, prawdą jest że dzisiejsze modelowe prognozy pogodowe są dość trafne, a te 24H sprawdzają się w prawie 90%. Prosimy więc o monitorowanie pogody cały czas, tym bardziej że dostępność jest ogromna. W zakładce LINKI znajdziecie Państwo przekierowania do stron z najtrafniejszymi, naszym zdaniem, prognozami. Jeśli chodzi o sam rejs, to oczywiście że pływanie w promieniach słońca to rzecz najbardziej pożądana. Nie mniej jednak nawet w deszczowe dni żegluga ma swój urok. Na naszych jachtach znajdziecie Państwo telewizor, gry i książki, co miejmy nadzieję ułatwi przetrwanie dni ze słabszą pogodą.

 

EKOLOGIA 

Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za to jak wygląda i będzie wyglądał nasz świat. Nasza wiadomość ekologiczna jest już na tyle duże że nie będziemy się rozpisywać o tym jak śmieci, ścieki niszczą nasze środowisko. Wakacje na jachcie są jednak specyficzne i należy stosowa się do kilku prostych zasad. Śmieci przechowujemy w dużych, mocnych workach i zdajemy tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Nie używamy żadnych środków chemii domowej do mycia jachtu, naczyń czy kąpieli, z tych dobrodziejstw możemy korzystać w marinach. Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc sprawy fizjologiczne nie powinne być nam obce. WC na jachtach powinny być wykorzystywane tylko wtedy kiedy musimy, korzystajmy z tych przybytków w marinach i przystaniach. WC chemiczne powinny być opróżniane i myte najczęściej jak się da, w miejscach do tego celu wyznaczonych. Zbiornik na fekalia, mimo że duży (600l) musi też być kiedyś opróżniony, możemy to zrobić tylko w nielicznych miejscach, na pewno w Elblągu, Iławie i w Gdańsku. W obu przypadkach używamy specjalnego papieru toaletowego, który łatwo rozpuszcza się w wodzie, taki papier będzie na jachcie. Do WC nie wrzucamy nic poza właśnie tym papierem. Instrukcje dotyczące obsługi urządzeń WC znajdą Państwo na jachtach.

 

CO ZABRAĆ NA JACHT

Przed przyjazdem warto zapoznać się z listą wyposażenie każdego z jachtów, ułatwi to decyzję co zabrać i zminimalizować bagaż, bo pamiętajmy że jacht nie jest z gumy i im mniej rzeczy weźmiemy tym więcej miejsca dla nas. Jest jednak pewne minimum o którym należy pamiętać:

  • ubranie przeciwdeszczowe (sztormiak)
  • ciepły sweter, bluzę lub polar
  • obuwie na miękkiej podeszwie, klapki
  • dres
  • spodnie, niekrępujące ruchów, najlepiej bojówki
  • ciepła bluza lub koszula flanelowa
  • czapka wełniana i nakrycie głowy na dni słoneczne
  • ubrania na upały (podkoszulki, krótkie spodenki)
  • przybory toaletowe, krem z filtrem UV, ręczniki kąpielowe
  • okulary przeciwsłoneczne
  • legitymacja szkolna dla dzieci i dowód tożsamości dla siebie

Na jachtach znajdują się apteczki ale leki, które stale są potrzebne należy wziąć ze sobą. Spakować jest się najlepiej do miękkiej torby podróżnej lub do worka żeglarskiego. Jeśli zdarzy się że czegoś Państwo zapomnieli z domu, postaramy się pomóc.

SPRZĄTANIE JACHTU PO REJSIE

Barka po rejsie musi być wysprzątana – jej stan czystości nie może być niższy niż w momencie zaokrętowania. WC chemiczne opróżnione i umyte, zbiornik na fekalia pusty, a zbiorniki na wodę i paliwo pełne. Można ją sprzątnąć samodzielnie lub zamówić odpłatnie serwis sprzątający tzw. opłatę serwisową, która spowoduje że całość tych prac spadnie na nas. Pamiętajmy, że nawet przy wybraniu opcji płatnego sprzątania, należy pozostawić po sobie: 

  • wymyte i ustawione naczynia
  • opróżniony kosz na śmieci i lodówka
  • puste i czyste szuflady i szafki
  • posłane koje

Pamiętajmy że im bardziej dbamy o sprzęty w trakcie rejsu, tym mniej roboty czeka nas po nim. Nie wynośmy materacy kojowych na zewnątrz, nie siadajmy na kamizelkach ratunkowych przy ognisku itp. Cały sprzęt, włączając jachty, który od Nas Państwo otrzymujecie jest zupełnie nowy, rocznik 2015 i 2016, prosimy o dbanie, tak aby służył jak najdłużej, może w następnym sezonie Państwo wrócicie.

 

Mamy nadzieję że powyższe informacje ułatwią Państwu decyzję o spędzeniu choć kilku dni na naszych jachtach, jeśli jednak łakniecie Państwo więcej wiedzy prosimy o telefon, postaramy się pomóc.



Kontakt

GoodTimeCzarter

ul.Cicha 4

14-400 Pasłęk

tel +48 608-455-390

tel.+48 604-325-127

kontakt@goodtimeczarter.pl

Licznik Odwiedzin

Dziś 12

Miesiąc 406

Od początku 14102

Odwiedza Nas

Odwiedza nas 46 gości oraz 0 użytkowników.